KaramelaYedi
New member
Hemen hemen her kültürde, çocuklar geleneksel olarak uykuya dalmak için söylenir. Kısmen morbid metinler ilgili zamanın derinliklerine bakar – çünkü genellikle ebeveynlerin duyguları hakkında güzel çocukların hayallerinden daha fazla hareket ederler.
Uyku, küçük, uyku – çoğunlukla ninni şarkılarla bu yüzyıllar boyunca olduğu kadar nazik değil – klasik. Yelken şarkılarını genellikle çocukları sakinleştirmesi gereken nazik melodiler ve masum metinlerle ilişkilendiririz. Ancak, geniş bir yelpazede: “Mutlu ve uyumlu şarkılardan morbid ve şiddetli metinlere sahip şarkılara kadar” diyor Oslo Üniversitesi'nden müzikolog Stéphane Aubinet.
Örneğin, Norveç'ten en korkunç yelken şarkılarından birinde, çocuk bacağına paketlemek ve uyumadığında duvara çarpmakla tehdit edilir. Rusya ve Baltık ülkelerinde, çocuğun cenazesi genellikle duruyor. Ve İngilizce konuşan bölgedeki en popüler ninnilerden biri olan “Rock-a-Bab Baby” de, bir çocuğun beşiğinde yattığı AST molası.
Aubinet, antik Mezopotamya'da M.Ö. 2000 civarında oluşturulan en eski kayıtlı ninandan, küçük çocuklar için sesli uygulamalar ve ninniler için bugünün yeniliklerine kadar, muhtemelen en eski kaydedilmiş ninni hakkında uluslararası literatür derledi.
Tu Dresden ve Fu Berlin'den müzikolog Miriam Akkermann: “Ninni her zaman ilgili zamanın toplumunun bir aynasıdır”. Akkermann, müziğin etkisinin incelendiği “ninnisi” ağının koordinatörüdür. Uzmanlara göre, şarkı sözleri genellikle kişisel deneyimleri, stresli deneyimleri ve hayal kırıklığı veya öfke gibi duyguları işlemenin bir yoludur.
Akkermann'ın dediği gibi, Devlet Müzik Konseyi Berlin'in bulgularına göre, küçük çocuklu ailelerde bile daha az söyleniyor. Bu muhtemelen ninni için de geçerlidir. Sebepler belirsizdir – her durumda, bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır: kendi çocukluklarından, birçok insan hala “Berlin uyuyor” projesi olduğu için yelken şarkılarını hala hatırlıyor. Akkermann'a göre, Berlin'deki 170'den fazla ülkenin halkı lideri toplandı.
“Çocuk Gelişimi” uzman dergisinde sunulan bir çalışmanın sonuçları, bebeklerin kuyusu üzerinde olumlu etkiyi göstermektedir. Akıllı telefondaki bir müzik programı anneleri ve diğer bakıcıları bebeklerine daha fazla şarkı söylemeye teşvik etti. Ve görün: Bebeklerin artan bir kuyu almayı algıladılar. Şarkı söyleme sezgisel olarak öncelikle sakinleşmek için kullanıldı. New Haven'daki Yale Üniversitesi'nden Eun Cho çevresindeki ekip, yakın cilt teması, bebek ve süpervizöre benzer şekilde eşit derecede iyi.
“Tüm şarkıların anneleri”
Araştırmacılara göre, şarkı söylemek, özel ekipman veya eğitim yapmadan ve herkes için erişilebilir olmadan dünya çapında evrensel bir uygulamadır. Ailelerle çalışan çocuk doktorları ve uzmanlar için, çocukla daha fazla şarkı söyleme önerisi “çocuğun kuyularını teşvik etmek için pratik, kolay erişilebilir bir stratejidir”.
İspanyol şair Rodrigo Caro (1573-1647), ninni “tüm şarkıların anneleri ve tüm annelerin şarkısı” olarak nitelendirdi-ki bu özel önem için iyidir, diyor Aubinet. Analizine göre, yüzde 97'de, dikkate alınan 124 kültürün neredeyse tamamı, şarkılar çocukların uykuya dalmasına yardımcı olmak için kullanılıyor. Yüzde 78'inde belirli bir uyku şarkısı repertuarına sahip olacak, diğerleri popüler müzikten dini şarkılara, doğaçlamaya ve toplamlara kadar çeşitli müzik formlarını aldı.
Aubinet'e göre, tohumlar arasında özel bir gelenek var, Kuzey Avrupa'daki yerli bir insan var: her çocuk kendi, kimlik -kimlik -yaratıcı melodisini alır. Benzer bireysel şarkılar gelenekleri de Alaska, Kanada ve Grönland'daki Inuit kültürlerinde ve Sibirya'daki yerli halklarda da mevcuttur.
Birçok Kuzey ve Batı Avrupa ülkesi için tipik, mutlu, umutlu şarkılardır. Aubinet, “19. yüzyılda, Batı Avrupa'daki lullasyon şarkı sözleri giderek daha nazik ve tatlı oldu” diyor. Çocukların masum varlıklar olarak yeni ve romantik bir görüşünü yansıtır. Sayısız oyun kutularında bulunan Brahms'ın ninni Opus 49 da dahil olmak üzere en ünlü ninnilerimizden bazıları böyle yaratıldı.
Öte yandan, müzikologun açıkladığı gibi, 20. yüzyılın başlarından itibaren Japonya'dan ninni ile az iyileştirici bir dünya var. Örneğin, çocuğun bir saman torbasına sokulduğu ve ağladığında suda battığı anlamına gelir. Zengin ailelerde dadı olarak çalışan kötü koşullardan gelen kızlar, hayal kırıklıklarını zor yaşamlarıyla ilgili sözlerle yazacaklardı.
Slovenya'dan ninni, “Sana neye ihtiyacın var, küçük arkadaşım, sevgili oğlum, sevgili oğlum? Benim için – bir kız, aptal bir ruh, alyanssız bir anne?” Diyor. İstenmeyen, gayri meşru çocuğa sahip genç bir annenin hikayesini anlatıyor. Aubinet, “Bu oldukça yaygın olan bir davayı temsil ediyor.”
Trend: Uykuya dalmak için müzik
Bazen karanlık metinler uzun zamandır pek çok şey farkında görünmüyor: “Berlin Falls Falls” projesindeki geri bildirim, birçok insanın sadece uzun zamandır tanıdık olan ninnilerin metinlerini düşündüğüne dikkat çekti.
Musicolog Akkermann'a göre, mevcut bir trend, giderek daha yetişkin müziğin müziği uykuya dalmak olarak kullanmasıdır. Aslında, bazı insanlar daha hızlı uyuyakaldı. Bununla birlikte, bunun müziğin kendisinin mi yoksa o zamanlar uyumak için müzik dinlemenin sağlam ritüelinden mi kaynaklandığı belirsizdir. “Uyku ritüellerinin genellikle çok olumlu bir etkisi vardır.”
Genel olarak, çok az şarkılar sadece bebekler için kullanılmaz: Krallar ve diğer yöneticiler hizmetkarları tarafından söyleniyor, diyor Aubinet. Ve bazen hayvanlar da biraz ileri. “Moğolistan'daki bazı kültürlerde ve Asya'nın diğer bölgelerinde Sake şarkılarının koyunlarını söylüyorsunuz.” İskoçya'da, 19. yüzyılda Sung Sığır ve Sakin Olmak için Sözlü Bleoghain şarkıları vardı.
Şimdi okurken oldukça uykulu olduysanız: Bir dizi sağlayıcının programda özel uyku konserleri var. Komşudan başka kötü gözlere yol açan şey burada açıkça arzu edilir: uykuya dalın ve kararlı müzisyenler oyununa kurtulun. Ayrıca “ninni” sırasında yakında katılımcılardan uyandıktan sonra araştırma amaçlı isteyecekleri bir konser olacak.
Annett Stein, DPA/LPI
Uyku, küçük, uyku – çoğunlukla ninni şarkılarla bu yüzyıllar boyunca olduğu kadar nazik değil – klasik. Yelken şarkılarını genellikle çocukları sakinleştirmesi gereken nazik melodiler ve masum metinlerle ilişkilendiririz. Ancak, geniş bir yelpazede: “Mutlu ve uyumlu şarkılardan morbid ve şiddetli metinlere sahip şarkılara kadar” diyor Oslo Üniversitesi'nden müzikolog Stéphane Aubinet.
Örneğin, Norveç'ten en korkunç yelken şarkılarından birinde, çocuk bacağına paketlemek ve uyumadığında duvara çarpmakla tehdit edilir. Rusya ve Baltık ülkelerinde, çocuğun cenazesi genellikle duruyor. Ve İngilizce konuşan bölgedeki en popüler ninnilerden biri olan “Rock-a-Bab Baby” de, bir çocuğun beşiğinde yattığı AST molası.
Aubinet, antik Mezopotamya'da M.Ö. 2000 civarında oluşturulan en eski kayıtlı ninandan, küçük çocuklar için sesli uygulamalar ve ninniler için bugünün yeniliklerine kadar, muhtemelen en eski kaydedilmiş ninni hakkında uluslararası literatür derledi.
Tu Dresden ve Fu Berlin'den müzikolog Miriam Akkermann: “Ninni her zaman ilgili zamanın toplumunun bir aynasıdır”. Akkermann, müziğin etkisinin incelendiği “ninnisi” ağının koordinatörüdür. Uzmanlara göre, şarkı sözleri genellikle kişisel deneyimleri, stresli deneyimleri ve hayal kırıklığı veya öfke gibi duyguları işlemenin bir yoludur.
Akkermann'ın dediği gibi, Devlet Müzik Konseyi Berlin'in bulgularına göre, küçük çocuklu ailelerde bile daha az söyleniyor. Bu muhtemelen ninni için de geçerlidir. Sebepler belirsizdir – her durumda, bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır: kendi çocukluklarından, birçok insan hala “Berlin uyuyor” projesi olduğu için yelken şarkılarını hala hatırlıyor. Akkermann'a göre, Berlin'deki 170'den fazla ülkenin halkı lideri toplandı.
“Çocuk Gelişimi” uzman dergisinde sunulan bir çalışmanın sonuçları, bebeklerin kuyusu üzerinde olumlu etkiyi göstermektedir. Akıllı telefondaki bir müzik programı anneleri ve diğer bakıcıları bebeklerine daha fazla şarkı söylemeye teşvik etti. Ve görün: Bebeklerin artan bir kuyu almayı algıladılar. Şarkı söyleme sezgisel olarak öncelikle sakinleşmek için kullanıldı. New Haven'daki Yale Üniversitesi'nden Eun Cho çevresindeki ekip, yakın cilt teması, bebek ve süpervizöre benzer şekilde eşit derecede iyi.
“Tüm şarkıların anneleri”
Araştırmacılara göre, şarkı söylemek, özel ekipman veya eğitim yapmadan ve herkes için erişilebilir olmadan dünya çapında evrensel bir uygulamadır. Ailelerle çalışan çocuk doktorları ve uzmanlar için, çocukla daha fazla şarkı söyleme önerisi “çocuğun kuyularını teşvik etmek için pratik, kolay erişilebilir bir stratejidir”.
İspanyol şair Rodrigo Caro (1573-1647), ninni “tüm şarkıların anneleri ve tüm annelerin şarkısı” olarak nitelendirdi-ki bu özel önem için iyidir, diyor Aubinet. Analizine göre, yüzde 97'de, dikkate alınan 124 kültürün neredeyse tamamı, şarkılar çocukların uykuya dalmasına yardımcı olmak için kullanılıyor. Yüzde 78'inde belirli bir uyku şarkısı repertuarına sahip olacak, diğerleri popüler müzikten dini şarkılara, doğaçlamaya ve toplamlara kadar çeşitli müzik formlarını aldı.
Aubinet'e göre, tohumlar arasında özel bir gelenek var, Kuzey Avrupa'daki yerli bir insan var: her çocuk kendi, kimlik -kimlik -yaratıcı melodisini alır. Benzer bireysel şarkılar gelenekleri de Alaska, Kanada ve Grönland'daki Inuit kültürlerinde ve Sibirya'daki yerli halklarda da mevcuttur.
Birçok Kuzey ve Batı Avrupa ülkesi için tipik, mutlu, umutlu şarkılardır. Aubinet, “19. yüzyılda, Batı Avrupa'daki lullasyon şarkı sözleri giderek daha nazik ve tatlı oldu” diyor. Çocukların masum varlıklar olarak yeni ve romantik bir görüşünü yansıtır. Sayısız oyun kutularında bulunan Brahms'ın ninni Opus 49 da dahil olmak üzere en ünlü ninnilerimizden bazıları böyle yaratıldı.
Öte yandan, müzikologun açıkladığı gibi, 20. yüzyılın başlarından itibaren Japonya'dan ninni ile az iyileştirici bir dünya var. Örneğin, çocuğun bir saman torbasına sokulduğu ve ağladığında suda battığı anlamına gelir. Zengin ailelerde dadı olarak çalışan kötü koşullardan gelen kızlar, hayal kırıklıklarını zor yaşamlarıyla ilgili sözlerle yazacaklardı.
Slovenya'dan ninni, “Sana neye ihtiyacın var, küçük arkadaşım, sevgili oğlum, sevgili oğlum? Benim için – bir kız, aptal bir ruh, alyanssız bir anne?” Diyor. İstenmeyen, gayri meşru çocuğa sahip genç bir annenin hikayesini anlatıyor. Aubinet, “Bu oldukça yaygın olan bir davayı temsil ediyor.”
Trend: Uykuya dalmak için müzik
Bazen karanlık metinler uzun zamandır pek çok şey farkında görünmüyor: “Berlin Falls Falls” projesindeki geri bildirim, birçok insanın sadece uzun zamandır tanıdık olan ninnilerin metinlerini düşündüğüne dikkat çekti.
Musicolog Akkermann'a göre, mevcut bir trend, giderek daha yetişkin müziğin müziği uykuya dalmak olarak kullanmasıdır. Aslında, bazı insanlar daha hızlı uyuyakaldı. Bununla birlikte, bunun müziğin kendisinin mi yoksa o zamanlar uyumak için müzik dinlemenin sağlam ritüelinden mi kaynaklandığı belirsizdir. “Uyku ritüellerinin genellikle çok olumlu bir etkisi vardır.”
Genel olarak, çok az şarkılar sadece bebekler için kullanılmaz: Krallar ve diğer yöneticiler hizmetkarları tarafından söyleniyor, diyor Aubinet. Ve bazen hayvanlar da biraz ileri. “Moğolistan'daki bazı kültürlerde ve Asya'nın diğer bölgelerinde Sake şarkılarının koyunlarını söylüyorsunuz.” İskoçya'da, 19. yüzyılda Sung Sığır ve Sakin Olmak için Sözlü Bleoghain şarkıları vardı.
Şimdi okurken oldukça uykulu olduysanız: Bir dizi sağlayıcının programda özel uyku konserleri var. Komşudan başka kötü gözlere yol açan şey burada açıkça arzu edilir: uykuya dalın ve kararlı müzisyenler oyununa kurtulun. Ayrıca “ninni” sırasında yakında katılımcılardan uyandıktan sonra araştırma amaçlı isteyecekleri bir konser olacak.
Annett Stein, DPA/LPI