KaramelaYedi
New member
Almanya'da öğretmenlere yönelik şiddet artıyor: 2018'den bu yana siber zorbalığa neredeyse iki katına çıkan fiziksel saldırı vakaları üçte bir arttı. Sosyal medya ve Corona'ya ek olarak, Alman Öğretmenler Derneği başkanı bunun için bir şey suçluyor.
Eğitim ve Eğitim Derneği (VBE) adına, eğitim ve eğitim derneği adına öğrencilerin ve ebeveynlerin şiddetine ilişkin okul liderlerinin bir araştırması ortaya çıkmıştır. Sonuç: Okulların yüzde 65'inde son beş yılda psikolojik şiddet vakaları ve öğretmenlere karşı fiziksel şiddet durumunda okulların yüzde 35'inde olmuştur. Bu artışla, Alman Öğretmenler Derneği başkanı Stefan Düll açıklıyor.
DÜNYA: Bay Düll, öğretmenlere yönelik şiddetin arttığı anketin yakın zamanda yayınlanan sonuçlarını doğrulayabilir misiniz?
Stefan Düll: Evet, hem sözel hem de zihinsel şiddet ve fiziksel şiddet arttı. Ancak, konunun farkındalığı ve şiddet tanımı da değişti.
DÜNYA: Bu değişikliğin bir örneği ne olurdu?
Düello: Örneğin zorbalık. Geçmişte, zorbalığın sadece hiyerarşik olarak daha yüksek olabileceği söylendi. Bugün, diğer yandan, öğretmenlerin öğrenciler tarafından zorbalık kurbanı olabileceğini görüyoruz.
DÜNYA: Corona'nın başında şiddetteki ani artışı nasıl açıklıyorsunuz?
Düello: Corona dönemi sosyal davranışı etkiledi. Arkadaki bir yılanda olmak için çok doğal şeyler, özellikle gençler arasında gerçekten gelişmedi. Ama Corona'yı tüm kötülüklerin nedenleri olarak görmemeye dikkat ediyorum. Corona'dan bu yana, kendinize ve diğer meslektaşlarına daha fazla dikkat çekiyorsunuz, şimdi birbirleriyle olan deneyimleri hakkında daha fazla alışveriş yapıyorlar.
DÜNYA: Yani her şey algıyı arttırdı mı?
Düello: Ayrıca, sadece değil. Öğretmenlere yönelik şiddet özellikle sosyal medya aracılığıyla arttı çünkü bugün bunu yapma fırsatı var. Hakaretler veya “kavrama yok” veya daha kötü beceriler gibi olumsuz iddialar basitçe yayılır. Bu yüklenir.
DÜNYA: Polis, politikacılar ve hatta doktorlar da gittikçe saldırılara maruz kalıyor. Bunun öğrenciler ve öğretmenlerle ilişkileri üzerinde ne gibi bir etkisi var?
Düello: Son yıllarda toplumumuzun tekrar artan vahşeti görüyoruz. Parlamentolara, belirli sayfalardan veya medyaya bakın. Daha önce Normals masasında söylenen ve orada kaldı şimdi herkes için çevrimiçi olarak okunabilir. Bu çocukları ve ergenleri açar.
DÜNYA: Çevrimiçi içerik, öğretmenlere yönelik şiddetin okullarda artmasını sağlamaya yardımcı olur mu?
Düello: Her zaman gençlerin kendilerini yetişkinlere ovalamak istediği ve ovmaları gerektiği gibi olmuştur. Ancak sosyal standartlar, çocukların bugün sunulduğu şeyle değişmektedir. Bence rap kültürü de buna katkıda bulunuyor. Yayılma ve kendi kendine evreleme, şiddetli ve tamamen saygısızlığın bazı bölgelerinde olan Tikok, Instagram veya YouTube'da bir kez daha yeni boyutlara ulaştı. Bu bireyi etkileyebilir.
DÜNYA: Bunu bir örnek kullanmayı açıklayabilir misiniz?
Düello: Birkaç yıl önce, bir çocuk okulumuzda öğretim personelini “yok etmek” istediği patladı. Bunu yapmak için bir silahla bir fotoğrafını gösterdi. Polis buna göre hareket etmek zorunda kaldı. Nihayetinde, silah bir kukla idi ve öğrenci gerçekten “yok edici” kelimesini anlamamıştı. Zor kelimeler zararsız olarak kabul edilir – aynı zamanda dilin acımasızlaşmasını da fark ederiz. Ve meslektaşlarıyla tehdit hissi kalıyor.
DÜNYA: Farklı okul türleri arasında farklılıklar var mı?
Düello: Her okulda şiddet var, ancak liselere kıyasla, kapsamlı okullarda yine bir adım.
DÜNYA: Nedenmiş?
Düello: Bu aynı zamanda öğrenci kompozisyonundan kaynaklanmaktadır. Gençlerin – çoğunlukla erkeklerin – bıçaklarla seyahat etmeleri uzun zamandır yolda, ancak şimdi okul dışındaki çatışmalar için de gösteriliyor ve kullanılıyor. Özellikle kadınların otoritesi belirli öğrenciler tarafından tanınmamaktadır. “Bana söyleyecek hiçbir şeyin yok” gibi tolere edilemeyen yorumlar var. Bu tür başarısızlıklar kadın öğretmenlere karşı açıkça artmıştır.
DÜNYA: Bu kültürel bağlamda mı?
Düello: Evet. Hala bu kadar olumsuz göze çarpan çok az şey var, ancak birçok öğrenci ya bu tür davranışları Almanya'ya getirdi ya da evde yaşadıkları şey bu. Özellikle oryantal alanda, aile üstlerinin fiziksel cezası oldukça yaygındır. Ve sonra kaçış deneyimi var. Savaş bölgelerinde şiddet normaldir. Çocuklar daha güçlü olanların hakim olduğunu öğrenirler.
DÜNYA: Peki bu artan şiddet esas olarak mültecilerden geliyor mu?
Düello: Hayır, sadece değil ve aynı zamanda şiddet içeren mülteci gençlerin sadece küçük bir kısmı. Bununla birlikte, öğretmen tarafı da dahil olmak üzere okullardaki şiddetin diğer ülkelerde hala tolere edildiğini unutmamalıdır. Dünyanın her yerindeki, muadili ile ilgili olarak aynı kültürel kalkınma seviyesine sahip olmasını diliyoruz. Fakat ABD için neyin saygısızlık olduğunu düşünürseniz, kadınlar 1960'larda ayrımcılığa ve cinsel şiddete katlanmak zorunda kaldı. Ve zaten yasalar tarafından yasaklanmış olmasına rağmen, her yıl öğrenci olarak yüzüne tokat attım. Diğer sınıf arkadaşları her gün dövüldü. Sorumlu öğretmen muhtemelen savaş tarafından travmatize edildi. Bu, toplumumuzun şiddet içermeyen onlarca yıla ihtiyaç duyduğunu göstermektedir.
DÜNYA: Bu göze çarpan çocukların ve ergenlerin ebeveynleri nasıl bir rol oynuyor?
Düello: Öğrenciler Suriye'yi evde ve okulda Almanya'da deneyimliyorlar. Bu kafası karıştı. Her ne kadar aileler arasında “Almanların nasıl yaşadığı”, “burada misafir olarak koruma bulduk, bunun için minnettarız ve uyum sağlamak istiyoruz”.
DÜNYA: Başlangıçta VBE çalışması, ebeveynlerin bile öğretmenlere karşı şiddetli olacağını belirtmektedir.
Düello: Ebeveynlerle sık sık iddialar fark edersiniz. Bazıları öğretmenlere saygı duymaz. O zaman okulun tüm eğitim çalışmalarını devralması ve ebeveyn olarak hiçbir şey yapmak zorunda olmadıkları beklenir. Resmi bir şikayet veya avukatla hızla tehdit ediliyor.
DÜNYA: Onlara karşı şiddetin artması nedeniyle öğretmenler için psikolojik stres ne kadar yüksek?
Düello: Bir amok koşusu olan bir okul biliyorum. Öğretmen artık “Aman Tanrım, bu öğrenciye yakından bakmalıyız” diye düşünmeyene kadar bu deneyim artık başlamamaya kadar on veya daha fazla sürdü. Genel olarak, burada şunu söylemelisiniz: Evet, kötü şeyler var, ancak Neukölln'deki veya Ruhr bölgesindeki bazı odak noktalarında olduğu gibi her yerde değil.
DÜNYA: Medyanın bu tür konulara dikkat edilmesi tehdit hissine katkıda bulunuyor mu?
Düello: Doğal olarak! Bununla birlikte, karşı koymak için sorunları önleyici olarak da ele almanız gerekir.
DÜNYA: Artan şiddet ile okulların daha iyi geçinmesi gereken desteğin nasıl bir desteği gerekir?
Düello: Okullar toplumumuzun sosyal macunu için çok şey yapıyor. Bununla birlikte, artan sayıda zorlu öğrenciyi karşılamak için daha fazla okul psikologuna ve sosyal hizmet uzmanına ihtiyacımız var. Entegrasyon öğrencileri, heceleme zayıflıklarını okumak, DEHB, dahil edilme Öğrenci öğretmenlerimiz genellikle, büyük dinlenmeden daha fazlasına ihtiyaç duyan birçok kişiyle acilen ihtiyaç duyulan ilişki çalışması için çok az zamana sahiptir. Ayrıca görülme hakkı var.
Ve sonra dil programlarına ihtiyacımız var. Yan katılımcı olarak bize gelen birçok çocuk asla bir okula gitmemiş olabilir veya savaş veya açık havada dersleri gerçekleşmedi. Şimdi hala bir okul sınıfında oturmalı ve dilsel olarak anlamadıkları bir dersi takip etmeliler. Tercümanlara, dil ve kültürel tanıtımlara ihtiyacımız var. Ayrıca öğrenciler şiddet içermeyen çatışma çözümünün ne olduğunu, ne eşitlik, neden bu önemli olduğunu anlayacaklardır.
DÜNYA: Okullardaki şu anda en büyük sorun hakkında ne düşünüyorsunuz?
Düello: Şiddet ciddi bir sorundur. Ancak yeterince başka sorunlarımız da var: davranış sorunları, kimlik çatışmaları, depresyon, yeme bozuklukları, devamsızlık, çocukların artık okulda durmadığı. Bu bizi çok ilgilendiriyor ve giderek daha fazla – öğretmen eksikliği, okul yenilemesi ve yavaş dijitalleşme hakkında konuşmamak.
Kişiye:
1964 doğumlu Stefan Düll, Swabia'daki Neusäß müdürü ve 2023'ten beri Alman Öğretmenler Derneği'nin başkanı.
Eğitim ve Eğitim Derneği (VBE) adına, eğitim ve eğitim derneği adına öğrencilerin ve ebeveynlerin şiddetine ilişkin okul liderlerinin bir araştırması ortaya çıkmıştır. Sonuç: Okulların yüzde 65'inde son beş yılda psikolojik şiddet vakaları ve öğretmenlere karşı fiziksel şiddet durumunda okulların yüzde 35'inde olmuştur. Bu artışla, Alman Öğretmenler Derneği başkanı Stefan Düll açıklıyor.
DÜNYA: Bay Düll, öğretmenlere yönelik şiddetin arttığı anketin yakın zamanda yayınlanan sonuçlarını doğrulayabilir misiniz?
Stefan Düll: Evet, hem sözel hem de zihinsel şiddet ve fiziksel şiddet arttı. Ancak, konunun farkındalığı ve şiddet tanımı da değişti.
DÜNYA: Bu değişikliğin bir örneği ne olurdu?
Düello: Örneğin zorbalık. Geçmişte, zorbalığın sadece hiyerarşik olarak daha yüksek olabileceği söylendi. Bugün, diğer yandan, öğretmenlerin öğrenciler tarafından zorbalık kurbanı olabileceğini görüyoruz.
DÜNYA: Corona'nın başında şiddetteki ani artışı nasıl açıklıyorsunuz?
Düello: Corona dönemi sosyal davranışı etkiledi. Arkadaki bir yılanda olmak için çok doğal şeyler, özellikle gençler arasında gerçekten gelişmedi. Ama Corona'yı tüm kötülüklerin nedenleri olarak görmemeye dikkat ediyorum. Corona'dan bu yana, kendinize ve diğer meslektaşlarına daha fazla dikkat çekiyorsunuz, şimdi birbirleriyle olan deneyimleri hakkında daha fazla alışveriş yapıyorlar.
DÜNYA: Yani her şey algıyı arttırdı mı?
Düello: Ayrıca, sadece değil. Öğretmenlere yönelik şiddet özellikle sosyal medya aracılığıyla arttı çünkü bugün bunu yapma fırsatı var. Hakaretler veya “kavrama yok” veya daha kötü beceriler gibi olumsuz iddialar basitçe yayılır. Bu yüklenir.
DÜNYA: Polis, politikacılar ve hatta doktorlar da gittikçe saldırılara maruz kalıyor. Bunun öğrenciler ve öğretmenlerle ilişkileri üzerinde ne gibi bir etkisi var?
Düello: Son yıllarda toplumumuzun tekrar artan vahşeti görüyoruz. Parlamentolara, belirli sayfalardan veya medyaya bakın. Daha önce Normals masasında söylenen ve orada kaldı şimdi herkes için çevrimiçi olarak okunabilir. Bu çocukları ve ergenleri açar.
DÜNYA: Çevrimiçi içerik, öğretmenlere yönelik şiddetin okullarda artmasını sağlamaya yardımcı olur mu?
Düello: Her zaman gençlerin kendilerini yetişkinlere ovalamak istediği ve ovmaları gerektiği gibi olmuştur. Ancak sosyal standartlar, çocukların bugün sunulduğu şeyle değişmektedir. Bence rap kültürü de buna katkıda bulunuyor. Yayılma ve kendi kendine evreleme, şiddetli ve tamamen saygısızlığın bazı bölgelerinde olan Tikok, Instagram veya YouTube'da bir kez daha yeni boyutlara ulaştı. Bu bireyi etkileyebilir.
DÜNYA: Bunu bir örnek kullanmayı açıklayabilir misiniz?
Düello: Birkaç yıl önce, bir çocuk okulumuzda öğretim personelini “yok etmek” istediği patladı. Bunu yapmak için bir silahla bir fotoğrafını gösterdi. Polis buna göre hareket etmek zorunda kaldı. Nihayetinde, silah bir kukla idi ve öğrenci gerçekten “yok edici” kelimesini anlamamıştı. Zor kelimeler zararsız olarak kabul edilir – aynı zamanda dilin acımasızlaşmasını da fark ederiz. Ve meslektaşlarıyla tehdit hissi kalıyor.
DÜNYA: Farklı okul türleri arasında farklılıklar var mı?
Düello: Her okulda şiddet var, ancak liselere kıyasla, kapsamlı okullarda yine bir adım.
DÜNYA: Nedenmiş?
Düello: Bu aynı zamanda öğrenci kompozisyonundan kaynaklanmaktadır. Gençlerin – çoğunlukla erkeklerin – bıçaklarla seyahat etmeleri uzun zamandır yolda, ancak şimdi okul dışındaki çatışmalar için de gösteriliyor ve kullanılıyor. Özellikle kadınların otoritesi belirli öğrenciler tarafından tanınmamaktadır. “Bana söyleyecek hiçbir şeyin yok” gibi tolere edilemeyen yorumlar var. Bu tür başarısızlıklar kadın öğretmenlere karşı açıkça artmıştır.
DÜNYA: Bu kültürel bağlamda mı?
Düello: Evet. Hala bu kadar olumsuz göze çarpan çok az şey var, ancak birçok öğrenci ya bu tür davranışları Almanya'ya getirdi ya da evde yaşadıkları şey bu. Özellikle oryantal alanda, aile üstlerinin fiziksel cezası oldukça yaygındır. Ve sonra kaçış deneyimi var. Savaş bölgelerinde şiddet normaldir. Çocuklar daha güçlü olanların hakim olduğunu öğrenirler.
DÜNYA: Peki bu artan şiddet esas olarak mültecilerden geliyor mu?
Düello: Hayır, sadece değil ve aynı zamanda şiddet içeren mülteci gençlerin sadece küçük bir kısmı. Bununla birlikte, öğretmen tarafı da dahil olmak üzere okullardaki şiddetin diğer ülkelerde hala tolere edildiğini unutmamalıdır. Dünyanın her yerindeki, muadili ile ilgili olarak aynı kültürel kalkınma seviyesine sahip olmasını diliyoruz. Fakat ABD için neyin saygısızlık olduğunu düşünürseniz, kadınlar 1960'larda ayrımcılığa ve cinsel şiddete katlanmak zorunda kaldı. Ve zaten yasalar tarafından yasaklanmış olmasına rağmen, her yıl öğrenci olarak yüzüne tokat attım. Diğer sınıf arkadaşları her gün dövüldü. Sorumlu öğretmen muhtemelen savaş tarafından travmatize edildi. Bu, toplumumuzun şiddet içermeyen onlarca yıla ihtiyaç duyduğunu göstermektedir.
DÜNYA: Bu göze çarpan çocukların ve ergenlerin ebeveynleri nasıl bir rol oynuyor?
Düello: Öğrenciler Suriye'yi evde ve okulda Almanya'da deneyimliyorlar. Bu kafası karıştı. Her ne kadar aileler arasında “Almanların nasıl yaşadığı”, “burada misafir olarak koruma bulduk, bunun için minnettarız ve uyum sağlamak istiyoruz”.
DÜNYA: Başlangıçta VBE çalışması, ebeveynlerin bile öğretmenlere karşı şiddetli olacağını belirtmektedir.
Düello: Ebeveynlerle sık sık iddialar fark edersiniz. Bazıları öğretmenlere saygı duymaz. O zaman okulun tüm eğitim çalışmalarını devralması ve ebeveyn olarak hiçbir şey yapmak zorunda olmadıkları beklenir. Resmi bir şikayet veya avukatla hızla tehdit ediliyor.
DÜNYA: Onlara karşı şiddetin artması nedeniyle öğretmenler için psikolojik stres ne kadar yüksek?
Düello: Bir amok koşusu olan bir okul biliyorum. Öğretmen artık “Aman Tanrım, bu öğrenciye yakından bakmalıyız” diye düşünmeyene kadar bu deneyim artık başlamamaya kadar on veya daha fazla sürdü. Genel olarak, burada şunu söylemelisiniz: Evet, kötü şeyler var, ancak Neukölln'deki veya Ruhr bölgesindeki bazı odak noktalarında olduğu gibi her yerde değil.
DÜNYA: Medyanın bu tür konulara dikkat edilmesi tehdit hissine katkıda bulunuyor mu?
Düello: Doğal olarak! Bununla birlikte, karşı koymak için sorunları önleyici olarak da ele almanız gerekir.
DÜNYA: Artan şiddet ile okulların daha iyi geçinmesi gereken desteğin nasıl bir desteği gerekir?
Düello: Okullar toplumumuzun sosyal macunu için çok şey yapıyor. Bununla birlikte, artan sayıda zorlu öğrenciyi karşılamak için daha fazla okul psikologuna ve sosyal hizmet uzmanına ihtiyacımız var. Entegrasyon öğrencileri, heceleme zayıflıklarını okumak, DEHB, dahil edilme Öğrenci öğretmenlerimiz genellikle, büyük dinlenmeden daha fazlasına ihtiyaç duyan birçok kişiyle acilen ihtiyaç duyulan ilişki çalışması için çok az zamana sahiptir. Ayrıca görülme hakkı var.
Ve sonra dil programlarına ihtiyacımız var. Yan katılımcı olarak bize gelen birçok çocuk asla bir okula gitmemiş olabilir veya savaş veya açık havada dersleri gerçekleşmedi. Şimdi hala bir okul sınıfında oturmalı ve dilsel olarak anlamadıkları bir dersi takip etmeliler. Tercümanlara, dil ve kültürel tanıtımlara ihtiyacımız var. Ayrıca öğrenciler şiddet içermeyen çatışma çözümünün ne olduğunu, ne eşitlik, neden bu önemli olduğunu anlayacaklardır.
DÜNYA: Okullardaki şu anda en büyük sorun hakkında ne düşünüyorsunuz?
Düello: Şiddet ciddi bir sorundur. Ancak yeterince başka sorunlarımız da var: davranış sorunları, kimlik çatışmaları, depresyon, yeme bozuklukları, devamsızlık, çocukların artık okulda durmadığı. Bu bizi çok ilgilendiriyor ve giderek daha fazla – öğretmen eksikliği, okul yenilemesi ve yavaş dijitalleşme hakkında konuşmamak.
Kişiye:
1964 doğumlu Stefan Düll, Swabia'daki Neusäß müdürü ve 2023'ten beri Alman Öğretmenler Derneği'nin başkanı.