KaramelaYedi
New member
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Duzakta olmak her şeydir. Volocopter'ın da muhtemelen Olimpiyat fikri vardı. Baden'deki Bruchsal merkezli start-up, Paris Olimpiyatları sırasında uçağını indirme izni almak için yıllarca mücadele etti. Gerekli tüm belgeler birkaç haftadır mevcuttu. Fransa Ulaştırma Bakanı Patrice Vergriete, “Oyunlar sırasında bu dünyayı ilk kez deneyeceğiz” dedi.
Cihazı, on iki milyon insanın yaşadığı metropolün sokaklarındaki tıkanıklığı hafifletmek için “teknolojik bir ilerleme” olarak nitelendirdi. Ona ve şirkete inanırsanız, Volocopter'in elektrikli hava taksisi VoloCity, Yaz Oyunlarının en yüksek uçan uçağı olabilir.
Fransız hükümetinin Seine Nehri üzerinde yüzer bir kalkış ve iniş platformunu onaylamasının ardından, ülkenin en yüksek idari mahkemesi şimdi de Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları sırasındaki test aşamasına yeşil ışık yaktı. Ancak: Hava taksileri muhtemelen sadece yolcusuz gösteri uçuşlarında havalanacak. Çünkü yolcu taşımacılığının da Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı'ndan onay alması gerekiyor ve bu da henüz beklemede.
Kaynak: İnfografik WELT
Hatta Paris şehri küçük elektrikli helikopterlerin kullanımını tamamen engellemeye çalıştı. Çevre temsilcileri, “Hava taksileri ultra zenginler için ekolojik bir saçmalıktır” diye savundu. Belediye başkan yardımcısı “en saf haliyle yeşil yıkama”dan söz ediyor.
ayrıca oku
Temel olarak bir pilot ve bir yolcu için alan sunan ve dikey olarak başlayan 800 kilogram karbon fiber takviyeli plastik: Operatör, Paris'teki günlerin tamamen yeni bir mobilite biçimi için yüksek profilli bir test sürüşü olmasını umuyor: sıkışık sokaklara karşı , emisyonsuz ve muhtemelen gelecekte yeşil elektrikle.
Berlin Sosyal Araştırmalar Bilim Merkezi'nden (WZB) Andreas Knie gibi trafik uzmanları ise “çözdüğünden daha fazla sorun yaratan” “ayrıcalıklılara yönelik bir araç”tan bahsediyor. Peki hava taksi gerçekten ne kadar umut verici?
18 elektrikli rotorla ileri
Oyunlar başlamadan önce şirket, VoloCity'nin sorun yaratmayacağı konusunda ısrar ediyor. Tam tersine: Volocopter CEO'su Dirk Hoke, “Hava taksilerinin kentsel ortamda gerçek koşullar altında nasıl kullanılabileceğini göstermek elbette bizim ve uzun vadeli ortaklarımız için büyük bir ortak başarıdır” diyor. Uçuşları kendi gözlerinizle görmek ve VoloCity'nin havada ne kadar sessiz olduğunu duymak, şirketin güvenlik veya düşük gürültü kirliliği konusunda yayınladığı tüm bilgi veya videolardan çok daha ikna edicidir.
Hoke, “İnsanları ancak adım adım yanımıza alırsak bu yeni hareketlilik biçimine ikna edebiliriz” diyor. Bu güvenin Volocopter'in Almanya, ABD ve Japonya'nın Osaka kentinde gerçekleştirdiği gösteri uçuşlarından da kaynaklanması muhtemeldir.
Üretici, cihazını teknik olarak drone'a daha yakın görse bile, VoloCity muhtemelen bir elektrikli helikopter olarak tanımlanabilir: helikoptere özgü büyük ana rotor yerine, 18 daha küçük elektrikli rotor gerekli kaldırma ve itme kuvvetini sağlar. Minberin üzerine, dokuz metre çapında, karbon fiberle güçlendirilmiş plastik bir halka üzerine monte ediliyorlar.
Rotorlar döndükçe havayı yukarıdan aşağıya doğru hızlandırırlar. Uçağın yükselip havada durabileceği bir hava yastığı oluşturulur. Tıpkı bir helikopter gibi. Çok önemli bir farkla: İleri uçmak için helikopter pilotunun rotor kanatlarını mekanik olarak ayarlaması gerekir; VoloCity'dekiler katı açılarla idare ediyor. Arka rotorların ön rotorlardan daha hızlı dönmesini sağlayan yazılım aracılığıyla itme kuvveti üretiyorlar.
Karbon fiber takviyeli plastikten üretilen uçak, pilot ve yolcu için alan sunuyor
Kaynak: Volocopter/Raymar Laux
18 küçük rotorun dokuzu saat yönünde, diğer dokuzu ise saat yönünün tersine dönüyor. Pilot, sağ taraftaki rotorların sol taraftakilerden daha hızlı çalışmasına izin verirse, sola dönüş yapar ve bunun tersi de geçerlidir. Ters dönüş onu dengede tutar. Üreticiye göre uçma hissi, yoğun titreşen bir helikoptere göre daha yumuşaktır.
Diğer avantajlardan da övgüyle söz ediyor: Hava taksi, helikopterin yalnızca dörtte biri kadar ses çıkarıyor ve sahada sera gazı ve kirletici madde gibi herhangi bir emisyon yaymıyor. Ayrıca helikopterden daha güvenlidir. Aslında mühendislik testleri, feci bir arıza riskinin uçuş saati başına milyarda bir olduğunu buldu; bu, bir helikopterden en az yüz kat daha güvenlidir. Güvenlik kısmen bireysel metal parçaların güvenilirliğine bağlıdır.
Çoklu sistem koruması
VoloCity ise tek bir kırılgan parçanın bile çarpmasına neden olmayacak şekilde tasarlandı. Tüm temel sistemler birden çok kez tasarlanmıştır.
Motorun ilk mili arızalıysa ikinci mil rotoru yerinde tutar. Dokuz bağımsız akü bloğundan bir veya ikisinin arızalanması durumunda geri kalan bloklar rotorları çalıştırır. Pilot, manevranın ortasında kontrol çubuğunu bırakırsa, helikopterin aksine, çubuk sabit kalır. Ayrıca şirket gelecekte pilleri yalnızca yeşil elektrikle şarj etmeyi planlıyor; helikopterler fosil gazyağı kullanıyor.
ayrıca oku
Sokaklarda, meydanlarda, garajlarda
WZB'deki “Dijital Hareketlilik ve Sosyal Farklılaşma” araştırma grubunun başkanı Andreas Knie yine de hava taksisine ilişkin abartıyı eleştiriyor. “Büyük şehirlerdeki trafik sorunlarını çözmeyecek” diyor. Çünkü: “Hava sokak değildir.” Aynı alanda karadakinden çok daha az araç hareket edebilir ve daha büyük güvenlik mesafelerinin korunması gerekir. Yalnızca birkaç yolcu irtifaya geçebildi.
Ancak: Knie, “Hala karmaşık bir altyapıya ihtiyaçları var” diyor. Yaya bölgelerinde kalkış ve iniş platformları kolaylıkla kurulamadı. Çatılarda zaten pek çok başka teknoloji var.
Ayrıca: “Enerji yeşil olsa bile e-helislerin devasa miktarda enerjiye ihtiyacı var” diye açıklıyor Knie. “Tek bir yolcu için.” Ve bu doğru: Araç, elektrikli bir limuzinden üç kat, metro yolculuğundan ise 30 kat daha fazla enerji tüketiyor ve şu anda ikincisinden 45 kat daha fazla sera gazı üretiyor.
Zenginler tarafından veya acil durumlarda kullanın
Çünkü bunun için elektriğin öncelikle üretilmesi gerekiyor, şu anda hala büyük ölçüde fosil yakıtlardan. Knie için cihazlar her şeyden önce bir şey: “Çok küçük bir niş.” Aynı zamanda, kendisinin açıkça belirttiği gibi, “ve yakında alacak” olanlar için de, ancak yalnızca bu değil. Ama muhtemelen kurtarma operasyonları için de. “Çünkü” diye itiraf ediyor Knie, “kesinlikle bir helikopterden daha az alana ihtiyaçları var.”
Alman Havacılık ve Uzay Merkezi Uçuş Sistemleri Teknolojisi Enstitüsü müdürü Stefan Levedag'a göre küçük uçaklar bundan çok daha fazlası. Şöyle diyor: “Bunlar pil teknolojisinin geleceğine dair bir bahis.” Geliştiricileri, daha iyi piller için birçok araştırma yapan, kendi alanlarında öncüler olarak görüyor. Şu anda maksimum 20 dakikalık uçuştan sonra tekrar şarj etmeniz gerekiyor. Levedag, bu sürenin yakında bir saate uzatılabileceğine ve daha fazla yolcuyu ağırlayacak şekilde tasarlanabileceğine inanıyor. “Bununla çok daha fazlasını yapabilirsiniz.” Ekonomik risk azalır ve yeniliklere yapılan yatırımlar teşvik edilebilir.
ayrıca oku
Şehirlerde dağıtım mücadelesi
Çünkü böyle bir uçağın Fransa'nın başkentinde ve ötesinde kariyer yapıp yapamayacağı bir başka önemli şeye bağlı: para. Hava taksilerinin Avrupa'da ticari olarak işletilmesi için şirketin, ulusal otoritelerden alınacak gerekli uçuş izinlerine ek olarak, kıtasal havacılık emniyet otoritesi EASA'dan bir tip sertifikasına da ihtiyacı var. Şu anda sürecin son aşaması devam ediyor. 2024 yılı sonuna kadar her şeyin tamamlanması gerekiyor.
Başlangıç için beklemek zamana karşı bir yarıştır. Yaz başında aralarında Mercedes ve Intel'in de bulunduğu hissedarlardan yeniden sermaye istemek zorunda kaldılar. Üç basamaklı bir milyon toplamı. VoloCity'nin para getirip getirmeyeceği ve ne zaman getireceği hala şüpheli.
Mega şehirlerde stressiz
İş modeli şu şekildedir: Paris veya Roma gibi metropollerde, havalimanları ve tren istasyonları, büyük oteller ve kongre merkezleri arasında hızlı, stressiz bir hava taksi hizmeti. Volocopter, kalkış ve iniş platformları ağlarını yerel ortaklarla işletmek istiyor. Şirket en büyük pazarını Avrupa'da değil Asya'da, örneğin Osaka veya Şanghay'da görüyor. Merkezden havalimanına araç yolculuğu bazen dört saat sürebiliyor. Ancak sonuçta hava taksi operasyonlarının uygun maliyetli olması gerekiyor: CEO Hoke, “Başka türlü işe yaramayacak” diyor.
Volocopter'in kurucusu Stephan Wolf'un da itiraf ettiği gibi, hava taksisi operasyonlarının kârlı hale gelmesi yıllar alabilir: “Başlangıçta sübvansiyon sağlayacağız, ancak uzun vadede kabaca üst sınıftaki bir araba taksiyle karşılaştırılabilir bir fiyat istiyoruz.” bu nedenle net Tanımlanmış: Uygun bütçeye sahip iş amaçlı seyahat edenler. Buna karşılık saatte yaklaşık yüz kilometre hızla uçarak zamandan tasarruf ediyorlar. VoloCity, Paris'in merkezinden havaalanına on dakikada ulaşabiliyor; arabayla beş kat daha uzun sürüyor.
Ancak araç tamamen farklı bir yönden tehdit altında: Mart ayından bu yana Çin'de elektrikli hava taksileri satılıyor. Gelecekte makineler insanları uzaktan kumandayla pilotsuz olarak havada taşıyacak. Uzmanlar, Çinli Ehang şirketinin şu anda pazar liderliği yarışında Volocopter'ın önünde olduğuna inanıyor. Baden halkı, güçlü bir Olimpiyat performansıyla ön sıralarda yer almayı umuyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Duzakta olmak her şeydir. Volocopter'ın da muhtemelen Olimpiyat fikri vardı. Baden'deki Bruchsal merkezli start-up, Paris Olimpiyatları sırasında uçağını indirme izni almak için yıllarca mücadele etti. Gerekli tüm belgeler birkaç haftadır mevcuttu. Fransa Ulaştırma Bakanı Patrice Vergriete, “Oyunlar sırasında bu dünyayı ilk kez deneyeceğiz” dedi.
Cihazı, on iki milyon insanın yaşadığı metropolün sokaklarındaki tıkanıklığı hafifletmek için “teknolojik bir ilerleme” olarak nitelendirdi. Ona ve şirkete inanırsanız, Volocopter'in elektrikli hava taksisi VoloCity, Yaz Oyunlarının en yüksek uçan uçağı olabilir.
Fransız hükümetinin Seine Nehri üzerinde yüzer bir kalkış ve iniş platformunu onaylamasının ardından, ülkenin en yüksek idari mahkemesi şimdi de Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları sırasındaki test aşamasına yeşil ışık yaktı. Ancak: Hava taksileri muhtemelen sadece yolcusuz gösteri uçuşlarında havalanacak. Çünkü yolcu taşımacılığının da Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı'ndan onay alması gerekiyor ve bu da henüz beklemede.
Kaynak: İnfografik WELT
Hatta Paris şehri küçük elektrikli helikopterlerin kullanımını tamamen engellemeye çalıştı. Çevre temsilcileri, “Hava taksileri ultra zenginler için ekolojik bir saçmalıktır” diye savundu. Belediye başkan yardımcısı “en saf haliyle yeşil yıkama”dan söz ediyor.
ayrıca oku

Temel olarak bir pilot ve bir yolcu için alan sunan ve dikey olarak başlayan 800 kilogram karbon fiber takviyeli plastik: Operatör, Paris'teki günlerin tamamen yeni bir mobilite biçimi için yüksek profilli bir test sürüşü olmasını umuyor: sıkışık sokaklara karşı , emisyonsuz ve muhtemelen gelecekte yeşil elektrikle.
Berlin Sosyal Araştırmalar Bilim Merkezi'nden (WZB) Andreas Knie gibi trafik uzmanları ise “çözdüğünden daha fazla sorun yaratan” “ayrıcalıklılara yönelik bir araç”tan bahsediyor. Peki hava taksi gerçekten ne kadar umut verici?
18 elektrikli rotorla ileri
Oyunlar başlamadan önce şirket, VoloCity'nin sorun yaratmayacağı konusunda ısrar ediyor. Tam tersine: Volocopter CEO'su Dirk Hoke, “Hava taksilerinin kentsel ortamda gerçek koşullar altında nasıl kullanılabileceğini göstermek elbette bizim ve uzun vadeli ortaklarımız için büyük bir ortak başarıdır” diyor. Uçuşları kendi gözlerinizle görmek ve VoloCity'nin havada ne kadar sessiz olduğunu duymak, şirketin güvenlik veya düşük gürültü kirliliği konusunda yayınladığı tüm bilgi veya videolardan çok daha ikna edicidir.
Hoke, “İnsanları ancak adım adım yanımıza alırsak bu yeni hareketlilik biçimine ikna edebiliriz” diyor. Bu güvenin Volocopter'in Almanya, ABD ve Japonya'nın Osaka kentinde gerçekleştirdiği gösteri uçuşlarından da kaynaklanması muhtemeldir.
Üretici, cihazını teknik olarak drone'a daha yakın görse bile, VoloCity muhtemelen bir elektrikli helikopter olarak tanımlanabilir: helikoptere özgü büyük ana rotor yerine, 18 daha küçük elektrikli rotor gerekli kaldırma ve itme kuvvetini sağlar. Minberin üzerine, dokuz metre çapında, karbon fiberle güçlendirilmiş plastik bir halka üzerine monte ediliyorlar.
Rotorlar döndükçe havayı yukarıdan aşağıya doğru hızlandırırlar. Uçağın yükselip havada durabileceği bir hava yastığı oluşturulur. Tıpkı bir helikopter gibi. Çok önemli bir farkla: İleri uçmak için helikopter pilotunun rotor kanatlarını mekanik olarak ayarlaması gerekir; VoloCity'dekiler katı açılarla idare ediyor. Arka rotorların ön rotorlardan daha hızlı dönmesini sağlayan yazılım aracılığıyla itme kuvveti üretiyorlar.

Karbon fiber takviyeli plastikten üretilen uçak, pilot ve yolcu için alan sunuyor
Kaynak: Volocopter/Raymar Laux
18 küçük rotorun dokuzu saat yönünde, diğer dokuzu ise saat yönünün tersine dönüyor. Pilot, sağ taraftaki rotorların sol taraftakilerden daha hızlı çalışmasına izin verirse, sola dönüş yapar ve bunun tersi de geçerlidir. Ters dönüş onu dengede tutar. Üreticiye göre uçma hissi, yoğun titreşen bir helikoptere göre daha yumuşaktır.
Diğer avantajlardan da övgüyle söz ediyor: Hava taksi, helikopterin yalnızca dörtte biri kadar ses çıkarıyor ve sahada sera gazı ve kirletici madde gibi herhangi bir emisyon yaymıyor. Ayrıca helikopterden daha güvenlidir. Aslında mühendislik testleri, feci bir arıza riskinin uçuş saati başına milyarda bir olduğunu buldu; bu, bir helikopterden en az yüz kat daha güvenlidir. Güvenlik kısmen bireysel metal parçaların güvenilirliğine bağlıdır.
Çoklu sistem koruması
VoloCity ise tek bir kırılgan parçanın bile çarpmasına neden olmayacak şekilde tasarlandı. Tüm temel sistemler birden çok kez tasarlanmıştır.
Motorun ilk mili arızalıysa ikinci mil rotoru yerinde tutar. Dokuz bağımsız akü bloğundan bir veya ikisinin arızalanması durumunda geri kalan bloklar rotorları çalıştırır. Pilot, manevranın ortasında kontrol çubuğunu bırakırsa, helikopterin aksine, çubuk sabit kalır. Ayrıca şirket gelecekte pilleri yalnızca yeşil elektrikle şarj etmeyi planlıyor; helikopterler fosil gazyağı kullanıyor.
ayrıca oku

Sokaklarda, meydanlarda, garajlarda
WZB'deki “Dijital Hareketlilik ve Sosyal Farklılaşma” araştırma grubunun başkanı Andreas Knie yine de hava taksisine ilişkin abartıyı eleştiriyor. “Büyük şehirlerdeki trafik sorunlarını çözmeyecek” diyor. Çünkü: “Hava sokak değildir.” Aynı alanda karadakinden çok daha az araç hareket edebilir ve daha büyük güvenlik mesafelerinin korunması gerekir. Yalnızca birkaç yolcu irtifaya geçebildi.
Ancak: Knie, “Hala karmaşık bir altyapıya ihtiyaçları var” diyor. Yaya bölgelerinde kalkış ve iniş platformları kolaylıkla kurulamadı. Çatılarda zaten pek çok başka teknoloji var.
Ayrıca: “Enerji yeşil olsa bile e-helislerin devasa miktarda enerjiye ihtiyacı var” diye açıklıyor Knie. “Tek bir yolcu için.” Ve bu doğru: Araç, elektrikli bir limuzinden üç kat, metro yolculuğundan ise 30 kat daha fazla enerji tüketiyor ve şu anda ikincisinden 45 kat daha fazla sera gazı üretiyor.
Zenginler tarafından veya acil durumlarda kullanın
Çünkü bunun için elektriğin öncelikle üretilmesi gerekiyor, şu anda hala büyük ölçüde fosil yakıtlardan. Knie için cihazlar her şeyden önce bir şey: “Çok küçük bir niş.” Aynı zamanda, kendisinin açıkça belirttiği gibi, “ve yakında alacak” olanlar için de, ancak yalnızca bu değil. Ama muhtemelen kurtarma operasyonları için de. “Çünkü” diye itiraf ediyor Knie, “kesinlikle bir helikopterden daha az alana ihtiyaçları var.”
Alman Havacılık ve Uzay Merkezi Uçuş Sistemleri Teknolojisi Enstitüsü müdürü Stefan Levedag'a göre küçük uçaklar bundan çok daha fazlası. Şöyle diyor: “Bunlar pil teknolojisinin geleceğine dair bir bahis.” Geliştiricileri, daha iyi piller için birçok araştırma yapan, kendi alanlarında öncüler olarak görüyor. Şu anda maksimum 20 dakikalık uçuştan sonra tekrar şarj etmeniz gerekiyor. Levedag, bu sürenin yakında bir saate uzatılabileceğine ve daha fazla yolcuyu ağırlayacak şekilde tasarlanabileceğine inanıyor. “Bununla çok daha fazlasını yapabilirsiniz.” Ekonomik risk azalır ve yeniliklere yapılan yatırımlar teşvik edilebilir.
ayrıca oku

Şehirlerde dağıtım mücadelesi
Çünkü böyle bir uçağın Fransa'nın başkentinde ve ötesinde kariyer yapıp yapamayacağı bir başka önemli şeye bağlı: para. Hava taksilerinin Avrupa'da ticari olarak işletilmesi için şirketin, ulusal otoritelerden alınacak gerekli uçuş izinlerine ek olarak, kıtasal havacılık emniyet otoritesi EASA'dan bir tip sertifikasına da ihtiyacı var. Şu anda sürecin son aşaması devam ediyor. 2024 yılı sonuna kadar her şeyin tamamlanması gerekiyor.
Başlangıç için beklemek zamana karşı bir yarıştır. Yaz başında aralarında Mercedes ve Intel'in de bulunduğu hissedarlardan yeniden sermaye istemek zorunda kaldılar. Üç basamaklı bir milyon toplamı. VoloCity'nin para getirip getirmeyeceği ve ne zaman getireceği hala şüpheli.
Mega şehirlerde stressiz
İş modeli şu şekildedir: Paris veya Roma gibi metropollerde, havalimanları ve tren istasyonları, büyük oteller ve kongre merkezleri arasında hızlı, stressiz bir hava taksi hizmeti. Volocopter, kalkış ve iniş platformları ağlarını yerel ortaklarla işletmek istiyor. Şirket en büyük pazarını Avrupa'da değil Asya'da, örneğin Osaka veya Şanghay'da görüyor. Merkezden havalimanına araç yolculuğu bazen dört saat sürebiliyor. Ancak sonuçta hava taksi operasyonlarının uygun maliyetli olması gerekiyor: CEO Hoke, “Başka türlü işe yaramayacak” diyor.
Volocopter'in kurucusu Stephan Wolf'un da itiraf ettiği gibi, hava taksisi operasyonlarının kârlı hale gelmesi yıllar alabilir: “Başlangıçta sübvansiyon sağlayacağız, ancak uzun vadede kabaca üst sınıftaki bir araba taksiyle karşılaştırılabilir bir fiyat istiyoruz.” bu nedenle net Tanımlanmış: Uygun bütçeye sahip iş amaçlı seyahat edenler. Buna karşılık saatte yaklaşık yüz kilometre hızla uçarak zamandan tasarruf ediyorlar. VoloCity, Paris'in merkezinden havaalanına on dakikada ulaşabiliyor; arabayla beş kat daha uzun sürüyor.
Ancak araç tamamen farklı bir yönden tehdit altında: Mart ayından bu yana Çin'de elektrikli hava taksileri satılıyor. Gelecekte makineler insanları uzaktan kumandayla pilotsuz olarak havada taşıyacak. Uzmanlar, Çinli Ehang şirketinin şu anda pazar liderliği yarışında Volocopter'ın önünde olduğuna inanıyor. Baden halkı, güçlü bir Olimpiyat performansıyla ön sıralarda yer almayı umuyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.