KaramelaYedi
New member
Bir kuruş daha az satın alma teşviki: süpermarketlerde ve benzin istasyonlarında bu her yerde mevcuttur. Alman araştırmacılar şimdi 23 ülkedeki fiyatlandırmayı incelediler ve şaşırtıcı bir keşif yaptılar: fiyat toplumun durumu hakkında çok şey söylüyor.
Kesin kökenler karanlıkta, muhtemelen antik Roma'daki dükkan galerilerinde 100 yerine 99 sester için müşterileri çekmek için teklifler vardı. Çarpık fiyatlandırma politikasının icadı genellikle Amerika Birleşik Devletleri'ne atfedilir.
Melville E. Stone adlı bir adamın 1876'da esnaf, satışların dürtü alımları sırasında artacak olduğu için fiyatları normal fiyat altında azaltmaya ikna ettiği Chicago'dan bir fıkra raporu. Ancak Stone'un hedefi yüzyıllar boyunca alıcı ve pazar yapmak değildi. Aksine, gazetesini daha kolay satabilmek için kuruşun dolaşımını artırmak istedi. Tam olarak bir kuruşa mal oldu.
Her durumda, Almanya'da çarpık fiyatlar da yaygındır. Bir benzin istasyonunda 176.9 yerine süper litre sadece 176.4 sent maliyeti varsa, bu bir tasarruf teşviki olarak görünür, ancak bir Euro daha az harcamak için 200 litre şarj etmeniz gerekir. Luneburg Leuphana Üniversitesi'nden bilim adamları, tüketicilerin farklı fiyat türlerini nasıl algıladıklarını ve aynı zamanda kültürel özelliklere göre belirlediler. Yönetim ve Teknoloji Fakültesi'nden tüketici araştırmacısı Meikel Soliman, “Sonuçlarımız fiyat ödülleri ve kültürel boyutlar arasında bir bağlantı gösteriyor.” Dedi.
Kültürel boyutlar, bir toplumun kültürünün üyelerinin değerlerini nasıl etkilediğini ve bu değerlerin davranışı nasıl etkilediğini açıklar. “Davranışsal Ekonomide Frontiers” dergisindeki çalışma, toplam altı boyuttan üçüne odaklanmaktadır: bireycilik, belirsizlikten kaçınma ve uzun vadeli yönelim. İkincisi durumunda, kısa vadeli başarı önünde uzun vadeli başarı lehine ertelenir.
23 farklı ülkeden 9200 fiyat incelendi. Soliman, “Beklentilerimizin aksine, daha yüksek bireysellik, yuvarlak fiyatların yayılması ve fiyatlarla olumsuz ilişkilendirilmesiyle olumluydu.” Dedi. Bir dergi veya on Euro bir şişe zeytinyağı 9.90 Euro'dan yüksek kalite görünebilir. Soliman'a göre, yuvarlak bir fiyat “yüksek kaliteli bir marka imajının sürdürülmesine ve bireysellik arayan tüketicilere hitap etmeye” yardımcı oluyor. Avustralya, Kanada ve Hollanda gibi ülkeler bireysel kültürler olarak kabul edilmektedir.
Belirsizliği azaltmayı amaçlayan kültürler, çalışmada Yunanistan, Portekiz ve Belçika gibi ülkeler tarafından temsil edilmiştir. Çarpık fiyatlar orada oldukça düşük maliyetler ve iyi teklifler işaret ediyor. Araştırmacılar, uzun vadeli yönelim kültürünü Estonya, Almanya ve İspanya gibi ülkelerle birleştiriyor. Bunlar kalite ve güven aktarabilir ve “perakendecilerin uzun vadeli ilişkiler kurmalarına yardımcı olabilir” dedi Soliman.
Dini özellikler dikkate alınmadı. Örneğin, Almanya'da, gıda açısından fiyat üzerinden kalite kriterlerinden daha fazla satın alınması, aynı zamanda bir tasarruf şekillendiren Protestanlıktaki kökenleri de vardır. Martin Luther zaten “kuruşa dikkat etmezseniz, herhangi bir Gulden'in beyefendisine atfedilmeyeceksiniz” cümlesine atfediliyor (muhtemelen yanlış).
Çarpık ve yuvarlak fiyatlar arasındaki farklar muhtemelen çözülecektir. Bununla birlikte, bu ne küreselleşme, dolayısıyla kültürlerin karışması ne de Protestan etiğinin ortadan kaybolmasından kaynaklanmaktadır. Ama ödeme tekniğinde. Azalan nakit ile, mini miktarlar hissi oldukça kaybolur. Kart, tıklayan ve PayPal ile ödeme yapan herkes, Cent alanındaki tam olarak daha az dikkat eder. Çevrimiçi fiyatlar gerçek dünyadaki fiyatlardan daha fazla değişir, 6.57 Euro veya 14.87 Euro nadir değildir.
Kesin kökenler karanlıkta, muhtemelen antik Roma'daki dükkan galerilerinde 100 yerine 99 sester için müşterileri çekmek için teklifler vardı. Çarpık fiyatlandırma politikasının icadı genellikle Amerika Birleşik Devletleri'ne atfedilir.
Melville E. Stone adlı bir adamın 1876'da esnaf, satışların dürtü alımları sırasında artacak olduğu için fiyatları normal fiyat altında azaltmaya ikna ettiği Chicago'dan bir fıkra raporu. Ancak Stone'un hedefi yüzyıllar boyunca alıcı ve pazar yapmak değildi. Aksine, gazetesini daha kolay satabilmek için kuruşun dolaşımını artırmak istedi. Tam olarak bir kuruşa mal oldu.
Her durumda, Almanya'da çarpık fiyatlar da yaygındır. Bir benzin istasyonunda 176.9 yerine süper litre sadece 176.4 sent maliyeti varsa, bu bir tasarruf teşviki olarak görünür, ancak bir Euro daha az harcamak için 200 litre şarj etmeniz gerekir. Luneburg Leuphana Üniversitesi'nden bilim adamları, tüketicilerin farklı fiyat türlerini nasıl algıladıklarını ve aynı zamanda kültürel özelliklere göre belirlediler. Yönetim ve Teknoloji Fakültesi'nden tüketici araştırmacısı Meikel Soliman, “Sonuçlarımız fiyat ödülleri ve kültürel boyutlar arasında bir bağlantı gösteriyor.” Dedi.
Kültürel boyutlar, bir toplumun kültürünün üyelerinin değerlerini nasıl etkilediğini ve bu değerlerin davranışı nasıl etkilediğini açıklar. “Davranışsal Ekonomide Frontiers” dergisindeki çalışma, toplam altı boyuttan üçüne odaklanmaktadır: bireycilik, belirsizlikten kaçınma ve uzun vadeli yönelim. İkincisi durumunda, kısa vadeli başarı önünde uzun vadeli başarı lehine ertelenir.
23 farklı ülkeden 9200 fiyat incelendi. Soliman, “Beklentilerimizin aksine, daha yüksek bireysellik, yuvarlak fiyatların yayılması ve fiyatlarla olumsuz ilişkilendirilmesiyle olumluydu.” Dedi. Bir dergi veya on Euro bir şişe zeytinyağı 9.90 Euro'dan yüksek kalite görünebilir. Soliman'a göre, yuvarlak bir fiyat “yüksek kaliteli bir marka imajının sürdürülmesine ve bireysellik arayan tüketicilere hitap etmeye” yardımcı oluyor. Avustralya, Kanada ve Hollanda gibi ülkeler bireysel kültürler olarak kabul edilmektedir.
Belirsizliği azaltmayı amaçlayan kültürler, çalışmada Yunanistan, Portekiz ve Belçika gibi ülkeler tarafından temsil edilmiştir. Çarpık fiyatlar orada oldukça düşük maliyetler ve iyi teklifler işaret ediyor. Araştırmacılar, uzun vadeli yönelim kültürünü Estonya, Almanya ve İspanya gibi ülkelerle birleştiriyor. Bunlar kalite ve güven aktarabilir ve “perakendecilerin uzun vadeli ilişkiler kurmalarına yardımcı olabilir” dedi Soliman.
Dini özellikler dikkate alınmadı. Örneğin, Almanya'da, gıda açısından fiyat üzerinden kalite kriterlerinden daha fazla satın alınması, aynı zamanda bir tasarruf şekillendiren Protestanlıktaki kökenleri de vardır. Martin Luther zaten “kuruşa dikkat etmezseniz, herhangi bir Gulden'in beyefendisine atfedilmeyeceksiniz” cümlesine atfediliyor (muhtemelen yanlış).
Çarpık ve yuvarlak fiyatlar arasındaki farklar muhtemelen çözülecektir. Bununla birlikte, bu ne küreselleşme, dolayısıyla kültürlerin karışması ne de Protestan etiğinin ortadan kaybolmasından kaynaklanmaktadır. Ama ödeme tekniğinde. Azalan nakit ile, mini miktarlar hissi oldukça kaybolur. Kart, tıklayan ve PayPal ile ödeme yapan herkes, Cent alanındaki tam olarak daha az dikkat eder. Çevrimiçi fiyatlar gerçek dünyadaki fiyatlardan daha fazla değişir, 6.57 Euro veya 14.87 Euro nadir değildir.