Asfalt: Sokaklar da geri dönüştürülebilir

KaramelaYedi

New member
Asfalt yeniden kullanılabilir. Eski yüzey işlemden sonra yolda işlenir. Bu sadece sürdürülebilir değil, aynı zamanda yol yapımını da yönlendirir. Ancak geri dönüşüm sürecinde çok şey dikkate alınmalıdır.


Bir şantiye kapının önünde, diğeri işe gidip gelirken, bir sonraki otoyol boyunca tatil yolunda. Birçok yerde, yol trafiğinde çok az inşa edilen herhangi bir his olmamalıdır. Yeni federal hükümet artık altyapıya şiddetle yatırım yapmak istiyorsa, daha az şantiyeden daha az risk altındadır.

Ancak durdurma modunda direksiyon simidinin arkasına homurdanmış olsa da, dikkate alınması gereken birkaç ilginç yönü var: Eski sokak yüzeyini nereye koymalı? Geri dönüşüm yol yapımında önemli bir rol oynamaktadır. Eski yüzey genellikle işlemden sonra yeniden kullanılabilir.


Alman inşaat endüstrisinin Merkez Derneği'ne göre, geri dönüşüm oranı yıllardır yüzde 90'dan fazla olmuştur ve bu nedenle AB Atık Çerçevesi Direktifinin gereksinimlerini açıkça aşmaktadır. Ve bazı materyaller yol yapımında bir araya geliyor: İzleme raporlarına göre, bu ülkede 16 ila 18 milyon ton sokak kopması yapıldı.

Eski asfaltın oranı üçte bir


Yine, 2023'ten itibaren Alman Asfalt Derneği'nden gelen son rakamlara göre, yaklaşık 38 milyon ton asfalt üretildi. Bu son 40 yılın en ufak miktarlarından biriydi. Bununla birlikte, eski, hazırlanmış asfalt bozulmasının oranı neredeyse üçte birine yükselmiştir.


Yeni yol yüzeyi, Almanya'daki yaklaşık 660 asfalt karıştırma tesisinde üretilmektedir. Karlsruhe'deki Swa Südwest Asfalt'tan Johannes Wagner, geri dönüşüm malzemesi neredeyse her zaman orada.


Hazırlanan yol yüzeyi konveyör bandına ufalanmıştır. Mikser yüksek bir kulenin üzerinden geçer. Wagner'e göre, malzemelerden 160 derecede taze asfalt üretmek için sadece ortalama 45 saniye ihtiyacı var.


Geri dönüşüm malzemesine ek olarak, mineraller, yani farklı tanelerdeki taşlar ve kumlar ve kaya unu bileşenler arasındadır. Her şey, yağ damıtma ile üretilen bağlayıcı bitümüne bağlanır. Wagner, gerektiği gibi çeşitli tarifler var.


Kullanıma ve özel ihaleye bağlıdır. Örneğin asfalt açıksa, yağmur ve gürültüdeki spreyi azaltması gerekiyorsa, geri dönüştürülmüş malzemeyi kullanamazsınız. Bununla birlikte, bir sokağın alt katmanlarında, oran yüzde 100'e kadar olabilir.

Sokakların geri dönüştürülebilmesi de taze bitüm için yağdan tasarruf etmeye yardımcı olur. “Orada zaten çok şey var. Bunu çok iyi kullanabiliriz ”diyor Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü Plamena Plachkova-Dzhurova'daki eski yol inşaat teknolojisi başkanı. Araştırma, burada mümkün olduğunca dışarı çıkmak için yoğun bir şekilde çalışıyor.


Asfalt tarifine bağlı olarak, bitüm yüzde dört ila sekiz pay alır. Alternatif bağlayıcılar kaju, epoksi reçine veya alglerden test edilmiştir. Bununla birlikte, bitümlere gerçek bir alternatif temsil edene kadar çok zaman ve biraz araştırma gerektiriyor.

Sıcaklık dalgalanmalarına duyarlı yapı malzemesi bitüm


Bitüm, uzmanlığı açıklıyor, özelliklerini sıcaklık ile önemli ölçüde değiştiren çok karmaşık bir yapı malzemesidir. “Yaz aylarında çok sıcak ve kışın çok soğuk olabileceği bir iklim bölgesinde yaşıyoruz. Bu zorlaştırıyor ” Omurga olukları, oyuklar, ama aynı zamanda sokaktaki çatlaklar da ortaya çıkabilir. Bu nedenle, bir yol planlarken, hava koşullarının yanı sıra beklenen trafik yüklerinin de dikkate alınması gerekecektir.

Plachkova-dzhurova'yı açıklar. “Ama eskiyi canlandırmak için biraz yeni bitüm eklemek genellikle yeterli.”

En kötü senaryo, katranın bile olmasıdır.
Karlsruhe'deki Wagner, geri dönüşüm asfaltının teslim edilirken kontrol edildiğini söylüyor. “En kötü senaryo, katranın bile olması.” Daha sonra içerdiği kirleticiler nedeniyle malzeme kabul edilmemelidir.

Bununla birlikte, bu sadece bugün olağanüstü durumlarda gerçekleşir, çünkü 1984'ten beri hiçbir TAR kullanılmadığından, uzmanı açıklar. Bu nedenle, yol yapımında doğru isim de asfaltlıdır ve katran değildir.

Brüt tahminlere göre, Baden-Württemberg Ulaştırma Bakanlığı'ndan eyalet Parlamentosu AFD'den bir başvuruda bir cevaba göre, Alman karayolu inşaatındaki kömürün kömürü, Alman yol inşaatındaki bir milyar ton kömürün kurulmuş olabilir. Sadece eyalette, tehlikeli bir atık olarak sınıflandırılan yılda 350.000 ila 400.000 ton dayanıyordu.

Teslim edilen geri dönüşüm asfalt geri dönüştürülebilirse, bileşime bağlı olarak SWA'da ayrı olarak saklanır. Bir sokak frezesi asfalt genişlerse, katmanı katmanla kaldırabilir. Wagner, malzemenin daha sonra karıştırma tesisine ayrı ayrı getirilebileceğini söylüyor.


Öte yandan, bir ekskavatör, örneğin bir çizgi koymak için bir delik kazarsa, kürek genellikle farklı tiplerde birkaç asfalt katmanından geçer, diyor Wagner. Bu artık ayrılamaz, ancak işte işlendikten sonra yeni asfalt tekrar eklenebilir.

Bu yapılırsa, işler hızlı bir şekilde gitmelidir: sadece sıcaktır. Ve Wagner'ın dediği gibi kitlelerde üretiliyor: “Büyük şantiyelerde ve otoyollarda saatte 400, saatte 500 ton gerekli.”


Marco Krefting, DPA/WB